Művezetői alapképzés

Vecsés - Airport Hotel Stáció

A művezetők helyzete szinte “slágertémának” mondható. Összekötni a vezetői szintet a dolgozókkal, igényeket egyeztetni, információkat kommunikálni, eredményeket produkálni, problémákat megoldani a saját szavahihetőség, szakmai megbecsülés és becsület megőrzése mellett nem könnyű feladat. Mindeközben lépést kell tartami a modern elvárásokkal is: a Lean rendszer nevében átállási folyamatokat rövidíteni/egyszerűsíteni, karbantartási folyamatokat menedzselni, termelési átfutási időket csökkenteni, vagy éppen fejlesztési projektekben részt venni ma már a legtöbb cégnél nem lehetőség, hanem konkrét elvárás.

Egyszerre kell tehát ismerniük a vezetési/kommunikációs/konfliktuskezelési módszereket, és jártasnak lenni a Lean kihívásainak/működésének titkaiban.

Kommunikációs tréning és Lean képzés karöltve, személyiségfejlesztés és szemléletfejlesztés egy helyen!

Kinek ajánljuk a képzést?

Mű(szak)-, csoport- és középvezetőknek.

Milyen ismeretekkel gazdagodhat?

Fejlesztheti az emberi kapcsolatok (kommunikáció, motiváció, konfliktuskezelés, problémamegoldás) terén szerzett képességeit csakúgy, mint a Lean szemléletű termelés- szervezési gyakorlatát.

Ma már egy művezetőnek tudnia kell, hogy az emberi kapcsolati készségek hogyan állíthatók csatarendbe a Lean érdekében, és a Lean módszereivel hogyan kereshet válaszokat kapcsolati kérdésekre!

MŰVEZETŐK VEZETŐI ESZKÖZTÁRÁNAK FEJLESZTÉSE:
Emberi kapcsolati készségek és Lean szemlélet szinergiában

Ebben segít 2 napos, TESTRESZABOTT, a tréninget és a workshopot egyesítő képzésünk! Testreszabott, mert nem “konzervet” kínál, hanem a jelentkezők által kitöltött kérdőív kiértékelése alapján állítjuk össze a pontos tematikát a következő témacsoportokon belül:

1. Hatékony kommunikáció: A kommunikáció az információ áramlás eszköze. Ha megfelelő információ jut el a szükséges csatornákon át, és a mód, valamint az időzítés is megfelelő, akkor már nagyrészt nyert ügyünk van.

  • A kommunikáció kapcsolati oldala: Ennek elsajátításához biztosítunk gazdag eszköztárat a tréning során, hogy a feladatok kiadása és számonkérése egyértelmű és sikeres legyen.
  • A kommunikáció Lean oldala: Hogyan beszéljünk Lean nyelven, érzések, vágyak helyett a konkrétumok nyelvén, hogy megfoghatóvá váljon a megfoghatatlan, láthatóvá váljon a láthatatlan.

2. Eredményes motiválás: Ha a teljesítményt értékeljük, az fejlődni fog. Mi a pozitív és mi a negatív motiváció és melyiknek milyen hatása van?

  • A motiválás kapcsolati oldala: A lemaradókra vagy a sikeresekre fordítsunk több figyelmet? Mi a munkahelyi elismerés 5 nyelve? Ezekre a kérdésekre keresünk választ közösen, amelyek segítségével a mindennapi ösztönzés egyszerűbbé válik.
  • A motiválás Lean oldala: Újdonságokat várunk el a kollégáinktól, de nem jutunk dűlőre. Folyamatos fejlődést szeretnénk látni, de passzív ellenállásba ütközünk. A Lean módszereinek motivációs hatása hogyan használható fel az eredmények elérésében.

3. Konfliktuskezelés: Konfliktusokat megoldani a 8 órás munkanap szinte minden percében kell. A külső konfliktusok bennünk feszülő belső konfliktusokká válnak.

  • A konfliktuskezelés kapcsolati oldala: Hogyan oldjuk meg a problémás helyzeteket úgy, hogy mindenki jó érzéssel jöjjön ki belőlük? Mit tegyünk, hogy ne legyünk sem agresszívak, sem passzívak ezekben a szituációkban? Konfliktus kezelés a team-szupervízió eszközeivel.
  • A konfliktuskezelés Lean oldala: A konfliktus legtöbbször bele van kódolva a vállalati rendszerekbe. Hogyan jön létre, mi okozza a konfliktust, milyen hatások erősítik fel és merre található a kiút.

4. Problémamegoldás: Probléma van, volt és lesz. Viszont tegyük fel magunknak a kérdést és válaszoljunk őszintén: hányszor találunk problémáinkra olyan választ, ami végleges megoldást nyújt, vagy egyáltalán hányszor gondolunk arra, hogy ilyesmire szükség lenne? Vagy inkább szaladunk bajtól bajig?

  • A problémamegoldás kapcsolati oldala: A problémák megkerülhetetlenek, mégis sokszor tartunk attól, hogy szembenézzünk velük. Mit nyerek azzal, ha lehetőséget látok a problémában? Milyen kommunikációs eszközök segítik a probléma eredményes megközelítését? Hogyan érveljek önmagam és munkatársaim felé a megoldási folyamat során?
  • A problémamegoldás Lean oldala: A gyökérokok megtalálása elengedhetetlen egy probléma megoldásához, de ugyanígy szükséges a kezdeményezések hatékony, Lean elvek szerint történő irányítása.

Emberi kapcsolati készségek és Lean szemlélet szinergiában!
Tanuljon Ön is a legjobbaktól, ne érje be kevesebbel!

  • Üdvözlés, bemutatkozás, a két nap
    működésének ismertetése
  • Lean bemutató, Lean szemlélet
    • Kocka-modell: a motiváció, mint
      megkerülhetetlen elem a Lean-ben
    • Empowerment szerepe a Lean-ben, miért
      fontos hozzá a kiváló kommunikáció
    • Felmérés a Lean értékek szempontjából:
      Vajon mennyire Lean a vállalatom?
  • Kommunikáció
    • Kommunikációs alapismeretek gyakorlati
      alkalmazással
    • Információ átadás: utasítás adás (gyakorlat)
    • Információáramlás (gyakorlat)
    • Én-képünk és kommunikációnk kapcsolata
      (gyakorlat)
  • Motiváció
    • Lean értékek felmérése – visszacsatolás
    • Motivációs rangsor, motivációs tényezők
    • Motivációs elméleti áttekintés röviden
    • Negatív motiváció – pozitív motiváció
      (gyakorlat)
    • Munkahelyi elismerés nyelve (gyakorlat)
    • A motiváció legújabb kutatásai:
      tudományos kísérlet – napi gyakorlat
  • Kockajáték I. (veszteségek, szűk
    keresztmetszet, változás szükségessége)
  • Kockajáték II. (vizuálmenedzsment, PDCA
    gyakorlattal, Lean módszerek)
    • Konfliktuskezelés
    • Egy egyszerű konfliktushelyzet
      elemzése (gyakorlat)
    • Konfliktus típusok
    • Konfliktus kezdeményezése
    • Konfliktuskezelési módszerek
      (gyakorlat)
    • Hogyan befolyásolja
      konfliktuskezelésünket a projekció?
      (gyakorlat)
    • Kommunikációs stílusok – asszertivitás
      (gyakorlat)
  • Problémamegoldás
    • Problémamegoldás csapatban
      (gyakorlat)
    • A hallgatás művészete
    • Tűzoltás felszámolása, örökérvényű
      megoldás keresése – Lean szemlélet
    • A gyökérokok fontossága
    • Gyökérok keresési módszerek – röviden
    • Gyökérokok keresése a megoldások
      érdekében (gyakorlat)
  • Összegzés
    • Egyéni tervek
  • Útravaló üzenet, értékelés

Időpont: 2020. március 11-12., szerda-csütörtök
Jelentkezési határidő: 2020. február 26., szerda 12:00 óra
Helyszín: Airport Hotel Stáció****
Cím: 2220 Vecsés, Széchenyi u. 20.
Parkolás: A hotel parkolójában, a rendezvényre hivatkozva
(A belépéskor kapott vonalkóddal, kérjük, a recepciónál igényelje a díjtalan kilépésre jogosító kódot)
Általános menetrend: 8:00-8:15 Regisztráció; 8:15- Tréning kezdete; ~12:30-13:15 Ebédszünet; Képzés vége: ~ 17:00 óra
Részvételi díj: A jelentkezési lapon található díjszabás szerint
Ajánlott öltözék: Kényelmes viselet (a gyakorlati feladatok miatt hölgyeknek is nadrág ajánlott)
Jelentkezési lap letöltése: Kitöltött jelentkezési lapját az events@icgstadium.hu e-mail címre várjuk. A rendezvénnyel kapcsolatos egyéb kérdéseivel forduljon bizalommal Pataki Tímea, rendezvény koordinátor kolléganőnkhöz. (Tel: 20/989-41-28)

Tréner

2 fő regisztrációa esetén 15%, 3 fő regisztrációja esetén
25 % KEDVEZMÉNYT adunk minden résztvevő részvételi díjából
a teljes regisztrációs időszakban!

(*Az akció az étkezés díjára nem vonatkozik!)

Örömmel látnánk Önt is a résztvevők között!

Trainings Schedule Location Days Language Fee
Soft-Hard területek összekötése tréning

11.06.2020

Location: Vecsés - Airport Hotel Stáció Days: 1 Language: HU
Lean eszközök a jövőállapot megvalósítására workshop

01.10.2020

Location: Vecsés - Airport Hotel Stáció Days: 1 Language: HU
Karbantartás-fejlesztési tréning Benchmarking gyárlátogatással

07. - 08.10.2020

Location: Szeged Days: 2 Language: HU
Lean a pénzügyi területeken tréning

11. - 12.11.2020

Location: Vecsés - Airport Hotel Stáció Days: 2 Language: HU
Proaktív karbantartás tréning

18. - 19.11.2020

Location: Vecsés - Airport Hotel Stáció Days: 2 Language: HU