KF

Karbantartás fejlesztés, karbantartás szervezés - Legyen próféta a saját hazájában!

Legyen sztár a saját cégénél!

Egy tipikus (állatorvosi ló) hazai iparvállalatnál a karbantartást a következők jellemzik:

  1. Váratlan hibák sokasága.
  2. Tervezett helyett sokkal inkább tűzoltó karbantartás
  3. Sok összebarkácsolás jellegű átmeneti és kényszermegoldás
  4. Magas karbantartási büdzsé
  5. Mindezek ellenére túlkarbantartás (sok feleslegesen elvégzett „javítás” és csere)
  6. Nagyjavítások utáni még rosszabb helyzet, sok kisebb–nagyobb hiba miatt egy-két hétig akadozó termelés
  7. Gyakran „kőkorszaki” technikák alkalmazása

Ennek az állapotnak a közvetlen eredménye:

  1. Kényszerűségből fenntartott magas kész- és félkész termék készletek
  2. Magas selejtarány
  3. A sok váratlan hiba és felesleges karbantartás miatt sok kieső termelési idő
  4. Hosszadalmas, időrabló termékváltások
  5. Tervezhetetlenség úgy a termelésben, mint a karbantartásban
  6. A vevői kiszállítások gyakran csúsznak, veszélybe kerülnek

Ennek az állapotnak a közvetett eredménye:

  1. Gyakran feszültség a Termelés és a Karbantartás között
  2. Nem ritkán elégedetlen vevő
  3. A Karbantartás a megtűrt, „futottak még” kategóriában van a vállalaton belül

Ez a felvázolt és nem is biztos, hogy eltúlzott helyzet számtalan hazai iparvállalatnál részben vagy egészben felismerhető. Mielőtt elhamarkodottan a karbantartásunk vezetését vagy végrehajtóit bírálnánk, érdemes szembenézni azzal a ténnyel, hogy MINDENÜTT, ahol a hagyományos elvek szerint folyik a karbantartás, a helyzet nagyon hasonló. Tudomásul kell vennünk, hogy a meglevő hagyományos módszerekkel egy szintet már nem léphetünk át, bizonyos falakat nem törhetünk át.

Látjuk ugyanakkor azt is, hogy vannak olyan vállalatok, ahol a karbantartás szárnyal, kevés és csekély a váratlan hiba, tervezetten, rendben mennek a dolgok és a felsorolt hátrányok egyike sem jellemző. Van, létezik tehát jó megoldás is.

A kérdés az, hogy hogyan alakíthatjuk át karbantartási rendszerünket úgy, hogy az ne csak öncélúan legyen hatékony, de a termelést és gazdaságosságot is maximálisan támogassa? Erről szó a KARBANTARTÁS SZERVEZÉS elnevezésű szolgáltatásunk.

Azoknál a cégeknél, ahol ez a karbantartás szervezés megtörtént, ugyanazok a karbantartó kollégák érik el a drasztikus változásokat, akiket esetleg korábban lefitymáltak. Ez is azt mutatja, hogy nem az emberekkel, hanem az alkalmazott módszerekkel van a baj.

Csökkenthető a váratlan hibák miatti kieső termelési idő 30..50..90..95 %-kal? 
Igen, erre hazai példáink és referenciáink vannak, ráadásul nem „gagyi”, hanem igen jó, erős vállalatoktól. Csak akarni kell, csak csinálni kell!

 

Lap tetejére

Karbantartási audit: a karbantartás rendszerszemléletű, részletes átvilágítása

Az átvilágítás a vállalatok saját-erős karbantartási rendszerének legfontosabb területeit érinti, feltárva a jelen gyakorlat egyes kritikus pontjait, hiányosságait és erősségeit. Fő feladata a „hol vagyunk jelenleg – egy világszínvonalú karbantartáshoz képest” kérdésre megadni a választ, valamint előkészíteni a „hova akarunk eljutni” célmeghatározást.

A karbantartás stratégiai jelentőségű üzleti részfolyamat, ezért rendszeres értékelése elengedhetetlen.

A karbantartás alapos és szakszerű felmérésével, sebészi pontossággal állapítható meg, milyen veszélyeket rejt magában az Önök karbantartási rendszere, és így időben be tud avatkozni. Az A. A. Stádium Kft. több éves tanácsadói tapasztalattal rendelkezik. A karbantartási rendszer átvilágítását több cégnél is elvégeztük egy nagyobb termelékenység-fejlesztési projekt részeként, de ez a részfeladat már önmagában is kimondottan hasznosnak bizonyult minden esetben.

Partnereink minél hatékonyabb támogatására négy típusú felmérést dolgoztunk ki:

További információért hívja karbantartási szakértőnket:

Fekete Gábor

06-20/973-2866

gabor.fekete@icgstadium.hu

Lap tetejére

Karbantartási képzések – A hatékony karbantartás, tudomány!

Hisszük hogy nem pusztán az eszközöket és a rendszereket kell fejlesztenünk! Hiszen minden rendszerünket, így a karbantartást is emberek – a kollégáink – működtetik, ezért kiemelt fontosságú, hogy birtokában legyenek a korszerű szaktudásnak!

Mit kezdene egy rutinos – „öreg róka” – karbantartó, ha a kezébe adnánk egy rezgésmérő, trendelemzésre felkészített műszert? Mit kezdhetne egy CMMS szoftverrel, ha fogalma sincs annak felépítéséről, előnyeiről, használatáról? Miért szolgáltatna bármilyen adatot, és mennyire figyelne azoknak a pontosságára, ha nem tudja mi végre is az adatgyűjtés, ki milyen következtetéseket von le azokból?


Úgy véljük, csak a legszerencsésebb esetekben lehetséges éppen olyan tudásanyaggal rendelkező munkaerőt felvenni – egy igen munkaigényes felvételi procedúra során – amelyre pont szükség van a vállalatnál. De vajon az a tudás mindig elegendő lesz? És ha nem, akkor honnan fogják felcsipegetni az új információ morzsákat a kollégák? Véres verejtékkel, és a mindennapok során kísérletezve, vagy tapasztalt szakértők által szervezett, gyakorlat orientált képzéseken megalapozva, és tovább fejlesztve?A kérdések sorát kilométer hosszan lehetne folytatni, tény azonban, hogy még mindig túl sok vállalat jár tévúton műszaki szakemberei „tudásának karbantartása” terén, amennyiben csak a kiválasztási folyamatra koncentrál, de utána már szinte semmit nem foglakozik a kollégák tudásával.

Képzési portfóliónkat úgy alakítottuk ki, hogy az egyes elemek segítségével a gépkezelőknek szánt autonóm karbantartástól, a karbantartó kollégákon és a karbantartást tervező mérnökökön át egészen a speciális támogató mérnök kollégákig mindenki számára átadható legyen a korszerű szaktudás!

Lap tetejére

Karbantartás fejlesztési projekt

Mit értünk karbantartás fejlesztés alatt?

Karbantartás fejlesztésen olyan rendszerszemléletű beavatkozási projektet értünk, amely tekintetbe veszi a lenti tizenhárom területet, és ezek erősítésével éri el, hogy az Ön vállalatának eszközparkja megbízható legyen.

A projekt jellegű megvalósítás képes biztosítani a fejlesztés kezdetétől világos és egyértelmű célokat, és a célok eléréséhez vezető utat minden résztvevő számára. Ha Ön karbantartása fejlesztésével bízz meg bennünket, akkor mérhető javulást láthat, karbantartási rendszerének objektíven értékelhető fejlesztésére költ!


1. ábra A fejlesztés dimenziói, a vizsgált tizenhárom karbantartási témakör

Segíthetünk Önnek:

  • Karbantartási rendszerének szisztematikus fejlesztésében a legkorszerűbb elvek szerint
  • Megtervezni és végrehajtani a fejlesztési projektet
  • A projekthez kapcsolódó oktatások megtartásában

A módszerünk nem iparág specifikus – az adott vállalat jellegzetességeinek figyelembevételével – akár tömegtermeléssel foglalkozó cégeknél, akár erőművekben, akár feldolgozó iparban, akár szolgáltató vállalatoknál jelentős hatékonyság növekedést eredményezhet!

Kinek ajánljuk programunkat?

Mindazon vállalatok számára ajánljuk programunkat, amelyek gépparkjuk megbízhatóságával elégedetlenek, vagy akár csak éreznek még lehetőséget e téren. Ajánljuk azoknak a műszaki vezetőknek a figyelmébe, akiknek évről évre egyre szűkebb erőforrásokból kell gazdálkodniuk, de azoknak a szakembereknek is ajánlott, akik nem tudnak a „tűzoltó jellegű”, reaktív karbantartás ördögi köréből szabadulni.

További részletekért és személyes találkozó egyeztetéséért keresse karbantartási szakértőnket:

Fekete Gábor
20/973-2866
gabor.fekete@icgstadium.hu

Lap tetejére

Karbantartási vezetőképzés

fej-nekuli-lo

Az ipari karbantartás szolgálatában eltöltött közel 30 év tapasztalata alapján kijelenthetjük, nincs ma hazánkban olyan karbantartási vezető képzés, amely megfelelne a versenyszférában tevékenykedő vállalatok elvárásainak ennél fogva komoly űr támadt a hazai műszaki életben karbantartás vezetői szinten.

Elkötelezett hívei vagyunk a „learning by doing” elvnek, ezért megalkottuk Karbantartási vezetőképző programunkat, amelynek keretében a kiemelt/kiválasztott jelöltből vérbeli, korszerű szaktudással és széleskörű ismeretekkel rendelkező karbantartás vezetőt faragunk. Képzésünk közel fele-fele arányban elméleti és gyakorlati jellegű, és a vállalat életéből vett, tényleges problémák megoldásán keresztül vezeti végig a jelöltet a programon.

 

Miért érdemes Karbantartási vezetőképző programunkat választani?

grad-hatHa Ön nem akar…

…éveken át csak kutatni a megfelelő szakember után
…nem szeretné, hogy rendszeresen cserélődjön a karbantartás élén álló szakember
…elveszíteni kiemelt, de végül a feladat súlya alatt összeroppanó, egyébként kiváló szakmai felkészültségű kollégákat
…idő és források híján felépíteni cégen belüli vezetőképző programokat saját erőből,

akkor forduljon tapasztalt karbantartás szervezőhöz!

Forduljon hozzánk, és mi kiválasztjuk a jelöltek közül az arra leginkább megfelelőket, kiképezzük őket a mai kor követelményének megfelelő szakmaisággal, miközben az Ön vállalatának mindennapi életéből vett problémákat oldunk/oldanak meg!

A sikeresen végző hallgató képes lesz:

  • hatékony karbantartási tervet összeállítani a vállalat gépparkjára
  • a terv végrehajtását menedzselni
  • értékelni a tervtől való eltérés okait, a szükséges beavatkozásokat meghatározni, és végrehajtani
  • meghatározni a karbantartási rendszer működtetéséhez szükséges erőforrásokat,
  • felépíteni a karbantartási szervezetet
  • csapatokat létrehozni célfeladatokra, őket motiválni és eredményesen működtetni
  • integrálni a vállalat rendszerébe a korszerű elméleteket, felkutatni, testreszabni és meghonosítani a karbantartás legjobb gyakorlatait Vállalatánál
  • mindezt a rendelkezésre álló költség és időkeretek között tartani.

leadership-academy

Képzési programunkról érdeklődjön szakértőnknél, Fekete Gábornál: +3620/9732866, gabor.fekete@icgstadium.hu

Lap tetejére

Mi az a CMMS?

A CMMS (Computerised Maintenance Management System – Számítógépes Karbantartás Menedzsment Rendszer), a karbantartási vezetők munkáját támogatja naprakész adatok, mérőszámok, kimutatások… stb. szolgáltatásával. Így minden szükséges döntést tényalapon lehet meghozni, csökkenthető a karbantartási költség és növelhető a berendezések rendelkezésre-állása.

Miért hozzánk forduljon, ha CMMS-re van szüksége?

Mert mi tudjuk mi titka a sikeres CMMS bevezetésnek! Két kulcsgondolat:

  • A sikeres CMMS bevezetési projekt három fő pilléren áll: IT, Karbantartás szakmai/szervezési és Bevezetés-menedzsment. A sok éves világpiaci gyakorlat azt mutatja, hogy egyik nélkül sem lehet sikert elérni.
  • A rendszer akkor használható hosszú időn át, ha előzetesen átgondoljuk és kialakítjuk az alapvető karbantartási folyamatokat, majd ezek informatikai hátterét teremtjük meg a CMMS segítségével.

Segíthetünk Önnek:

  • kiválasztani a cégének leginkább megfelelő szoftvert
  • megtervezni, és szükség esetén irányítani a bevezetési projektet
  • a megújított karbantartás résztvevőit megtanítani a rendszer használatára

Szoftver kínálatunkban megtalálható a legnagyobb cégek igényeit is kielégítő „nagyágyú”, de a közepes, valamint kis vállalatok számára legjobb választás is.

CMMS

Egy szoftver, amely már világszerte bizonyított – MegaMation™ rendszer

Mi a MegaMation™ ?

A rendszer tizenkét fő modulja hatékonyan támogat szinte minden karbantartásban jelentkező adminisztrációs illetve irányítási kérdést. A folyamatos fejlesztésnek és a programozói rugalmasságnak köszönthetően a funkciók egyre bővülnek. A közelmúltban vált elérhetővé egy projektkezelési modul, amely akár a karbantartási/termelékenységi projekteket bevezetéséhez (TPM, Lean), de akár az összetett (egyedi) termékgyártás hatékony menedzseléséhez nyújt támogatást. A további modulokról érdeklődjön szakértőnknél.

Miért a MegaMation™ a jövő választása?
  • Mert a termékszolgáltatás minden karbantartási feladatot lefed
  • Mert nincs szükség külön hardver beruházásra
  • Mert soha ilyen biztonságban nem voltak még az adatai
  • A rugalmas támogatással nincs lehetetlen feladat a MegaMation™ számára
  • És mindezt nem kell megvennie milliókért, hiszen Ön szolgáltatást rendel!

 

A MegaMation™ alkalmazási területei

megamation cmms
További információért hívja CMMS szakértőnket:

Fekete Gábor
+36-20/973-2866
gabor.fekete@icgstadium.hu

Lap tetejére