Művezetői alapképzés

Cél

Fejleszteni a résztvevők emberi kapcsolatok terén (kommunikáció, motiváció, konfliktuskezelés, problémamegoldás) szerzett képességeit és Lean szemléletű termelés-szervezési gyakorlatát.

Emberi kapcsolati készségek és Lean szemlélet szinergiában!

Ebben segít 2 napos, tréninget és a workshopot egyesítő képzésünk, mely során az alábbi témákban mélyülünk el:

1. Hatékony kommunikáció: A kommunikáció az információ áramlás eszköze. Ha megfelelő információ jut el a szükséges csatornákon át, és a mód, valamint az időzítés is megfelelő, akkor már nagyrészt nyert ügyünk van.
A kommunikáció kapcsolati oldala: Ennek elsajátításához biztosítunk gazdag eszköztárat a tréning során, hogy a feladatok kiadása és számonkérése egyértelmű és sikeres legyen.
A kommunikáció Lean oldala: Hogyan beszéljünk Lean nyelven, érzések, vágyak helyett a konkrétumok nyelvén, hogy megfoghatóvá váljon a megfoghatatlan, láthatóvá váljon a láthatatlan.

2. Eredményes motiválás: Ha a teljesítményt értékeljük, az fejlődni fog. Mi a pozitív és mi a negatív motiváció és melyiknek milyen hatása van?
A motiválás kapcsolati oldala: A lemaradókra vagy a sikeresekre fordítsunk több figyelmet? Mi a munkahelyi elismerés 5 nyelve? Ezekre a kérdésekre keresünk választ közösen, amelyek segítségével a mindennapi ösztönzés egyszerűbbé válik.
A motiválás Lean oldala: Újdonságokat várunk el a kollégáinktól, de nem jutunk dűlőre. Folyamatos fejlődést szeretnénk látni, de passzív ellenállásba ütközünk. A Lean módszereinek motivációs hatása hogyan használható fel az eredmények elérésében.

3. Konfliktuskezelés: Konfliktusokat megoldani a 8 órás munkanap szinte minden percében kell. A külső konfliktusok bennünk feszülő belső konfliktusokká válnak.
A konfliktuskezelés kapcsolati oldala: Hogyan oldjuk meg a problémás helyzeteket úgy, hogy mindenki jó érzéssel jöjjön ki belőlük? Mit tegyünk, hogy ne legyünk sem agresszívak, sem passzívak ezekben a szituációkban? Konfliktus kezelés a team-szupervízió eszközeivel.
A konfliktuskezelés Lean oldala: A konfliktus legtöbbször bele van kódolva a vállalati rendszerekbe. Hogyan jön létre, mi okozza a konfliktust, milyen hatások erősítik fel és merre található a kiút.

4. Problémamegoldás: Probléma van, volt és lesz. Viszont tegyük fel magunknak a kérdést és válaszoljunk őszintén: hányszor találunk problémáinkra olyan választ, ami végleges megoldást nyújt, vagy egyáltalán hányszor gondolunk arra, hogy ilyesmire szükség lenne? Vagy inkább szaladunk bajtól bajig?
A problémamegoldás kapcsolati oldala: A problémák megkerülhetetlenek, mégis sokszor tartunk attól, hogy szembenézzünk velük. Mit nyerek azzal, ha lehetőséget látok a problémában? Milyen kommunikációs eszközök segítik a probléma eredményes megközelítését? Hogyan érveljek önmagam és munkatársaim felé a megoldási folyamat során?
A problémamegoldás Lean oldala: A gyökérokok megtalálása elengedhetetlen egy probléma megoldásához, de ugyanígy szükséges a kezdeményezések hatékony, Lean elvek szerint történő irányítása.

Tematika

1. nap

  • Üdvözlés, bemutatkozás, a két nap működésének ismertetése
  • Lean bemutató, Lean szemlélet
    • Kocka-modell: a motiváció, mint megkerülhetetlen elem a Lean-ben
    • Empowerment szerepe a Lean-ben, miért fontos hozzá a kiváló kommunikáció
    • Felmérés a Lean értékek szempontjából: Vajon mennyire Lean a vállalatom?
  • Kommunikáció
    • Kommunikációs alapismeretek gyakorlati alkalmazással
    • Információ átadás: utasítás adás (gyakorlat)
    • Információáramlás (gyakorlat)
    • Én-képünk és kommunikációnk kapcsolata (gyakorlat)
  • Motiváció
    • Lean értékek felmérése – visszacsatolás
    • Motivációs rangsor, motivációs tényezők
    • Motivációs elméleti áttekintés röviden
    • Negatív motiváció – pozitív motiváció (gyakorlat)
    • Munkahelyi elismerés nyelve (gyakorlat)
    • A motiváció legújabb kutatásai: tudományos kísérlet – napi gyakorlat
  • Kockajáték I. (veszteségek, szűk keresztmetszet, változás szükségessége)

2. nap

  • Kockajáték II. (vizuálmenedzsment, PDCA gyakorlattal, Lean módszerek)
    • Konfliktuskezelés
    • Egy egyszerű konfliktushelyzet elemzése (gyakorlat)
    • Konfliktus típusok
    • Konfliktus kezdeményezése
    • Konfliktuskezelési módszerek (gyakorlat)
    • Hogyan befolyásolja konfliktuskezelésünket a projekció? (gyakorlat)
    • Kommunikációs stílusok – asszertivitás (gyakorlat)
  • Problémamegoldás
    • Problémamegoldás csapatban (gyakorlat)
    • A hallgatás művészete
    • Tűzoltás felszámolása, örökérvényű megoldás keresése – Lean szemlélet
    • A gyökérokok fontossága
    • Gyökérok keresési módszerek – röviden
    • Gyökérokok keresése a megoldások érdekében (gyakorlat)
  • Összegzés
    • Egyéni tervek
  • Útravaló üzenet, értékelés

Felkeltettük érdeklődését?