TPM Orientációs tréning tematika

Cél

A Megrendelő szakembereinek a karbantartással és a TPM-mel kapcsolatos ismeretanyagait közös platformra juttatni, a témával kapcsolatos hasonló nyelvezetet, gondolkodásmódot és motiváltságot kialakítani.

Időtartam

2 nap

Résztvevők száma

12-18 fő

Tematika

1. nap

  • A TPM rendszer előzményei, létrejöttének szükségszerűsége, jellemzői
  • A TPM épület, rokon „japán” rendszerek
  • Autonóm karbantartási pillér
    • Kezdeti Tisztítás és a kapcsolódó elemzések
    • Tisztítási-vizsgálati rendszer és a „jó gazda” szemlélet
    • Hibaelőjelek jelzése, kezelése (T-cédulás rendszer)
    • Vizualizáció
  • Karbantartási megelőzés pillér
    • A Karbantartási megelőzés lépései
    • Berendezés-fejlesztés, avagy a „Férgek”

2. nap

  • Karbantartás-fejlesztési pillér
    • “Alap” karbantartási filozófiák ismertetése, előnyük, hátrányuk
      • hibáig üzemelés
      • merev ciklusrend alapú karbantartás
      • diagnosztikán alapuló karbantartás
      • a három alaprendszer közös hibái, azaz miért nem működik vállalati szinten egyik rendszer sem gazdaságosan
    • Az Egyszerűsített RCM elemzés és a karbantartási tervek kockázatértékelés alapú kialakítása
    • A karbantartási tevékenység szisztematikus fejlesztése
    • Diagnosztikai módszerek bemutatása
  • Tréning és motivációs pillér
    • Az ember szerepe
    • A motivációról
    • A csapatmunka szerepe
    • Képzési eszközök
    • Kommunikáció és projekt PR
  • Veszteségforrások mérése és visszaszorítása pillér
    • A TPM fő veszteségforrásai
    • OE és OEE mérés kialakítása
    • Mérőszámok elemzése és a súlyponti veszteségforrások kiválasztása
    • Veszteség-visszaszorítás PDCA szemléletben
  • A TPM bevezetés folyamata

Felkeltettük érdeklődését?