A szervezetek szándéka a versenyképesség megőrzése. Ehhez különböző fejlesztési eszközöket is célszerű alkalmazni, amelyek között egyik jelentős hatású a rendszeres visszajelzés adása. Ezek fő célja a fejlesztendő területek feltárása és az elismerés kifejezése. A visszajelzések során hajlamosak vagyunk arra, hogy főleg a hibákat, javítandó jelenségeket, területeket emeljük ki, az eredményekre természetes elvárásként tekintünk. A hibáztatás kultúrája hozhat változást az eredményekben, de hosszú távon rombolást okoz a munkatársak bizalmi szintjében, motiváltságában. Ez akár a kollégánk felmondásához is vezethet.
Ehhez szorosan kapcsolódik a dolgozói felhatalmazás kérdése, amely remek eszköze a bizalom építésének. A felhatalmazással járó egyéni felelősségvállalás kéz a kézben jár az elköteleződéssel. Ha ezeket vezetőként naponta gyakoroljuk és jól alakítjuk ki kereteket, akkor a munkatársakat gyakran érhetik sikerélmények, és hatékonyabb munkavégzést érhetünk el.
Vizsgáljuk meg közösen, hogyan zajlik mindez a shopfloor-on!