Lean a szolgáltató területeken workshop

Vecsés - Airport Hotel Stáció

Mit jelent a Lean a támogató/ szolgáltató területek számára?

A Lean története Japánban, a Toyota üzemeiben kezdődött. Az köztudott, hogy az autóiparban alkalmazott eszközök, módszerek könnyen kiterjeszthetők más iparágak gyártási folyamataira, de mi a helyzet a termelést támogató területekkel? Hogyan lehet a Leant bevezetni egy szolgáltató cégnél?
E kérdések megválaszolásához már nem elegendő az autóiparban alkalmazott eszközök másolása.

Meg kell értenünk a mögöttük húzódó alapelveket és lefordítanunk a saját területünk jellegzetességeinek megfelelően!

A’90-es évek közepéig komoly vita folyt arról, hogy a Lean alkalmazható-e nem autóipari gyártó vállalatoknál. Napjainkra a kérdés egyértelműen eldőlt. Hasonlóan, a 2000-es évek közepéig komoly vita folyt arról, hogy a Lean alkalmazható-e irodai területeken. Napjainkra már ez a kérdés is eldőlt. Gyártó cégek támogató területei, bankok, egészségügyi intézmények és közintézmények garmadája alkalmazza a Lean alapelveit.

Ezzel együtt az évek során fenekestül felfordult a Leanről alkotott képünk. A ’90-es évek közepéig autóipari eszközök szerszámosládájaként, a 2000-es évek közepéig iparág-specifikusan testreszabható módszerekként tartották számon. Mostanra viszont világosan látszik, hogy a Lean egy vállalati gondolkodásmód, szemlélet, amelynek következménye a Lean eszközök területspecifikus kialakulása és alkalmazása. Ezért működik a Lean kiválóan az irodai területeken is.

Egy felmérés során számos vállalat dolgozóit kérdezték meg arról, hogy mi a Lean bevezetés célja cégüknél? A kérdésre több mint 45 féle válasz született, amelyekből csak néhányat emelnék ki a teljesség igénye nélkül:

Ismer olyan céget, amely ne akarná elérni ezeket a célokat?

A Lean ezek szerint minden problémára megoldás? Mi az ellentéte? Minden Lean, ami jó? Minden jó, ami Lean? De akkor hogyan vezessük be egy adminisztratív vagy szolgáltató területen?

E kérdések megválaszolásában kíván segítséget nyújtani Workshopunk, ahol a résztvevők támogatást kapnak a Lean működés definiálásához, egy adminisztrációs folyamat résztvevőiként ismerhetik meg és gyakorolhatják saját folyamataik fejlesztését területspecifikus eszközök alkalmazásával.

Kiknek ajánljuk a képzést?

  • Szolgáltató cégeknek
  • Termelő cégek termelés támogató részlegeinek
  • Lean vezetőknek és mérnököknek
  • Felső- és középvezetőknek

Milyen ismeretekkel gazdagodhat?

  • A Lean értelmezése a termelésen kívül
  • Tény alapú döntéshozatal
  • A veszteségforrások, felesleges műveletek azonosítása
  • Folyamatok kulcselemeinek, összefüggéseinek megértése

  • Minden Lean, ami jó? Minden jó, ami Lean? A Lean definiálása
  • Adminisztrációs folyamat szimuláció – 1. kör
    • Munkavégzés saját elképzelések szerint
    • Az eredmények kiértékelése mérőszámok alapján
    • Hatékonyság és a folyamatban rejlő fejlődési potenciál megbecsülése
  • A problémák azonosítása „józan ésszel”
  • „Gemba”: az egyes munkafolyamatok felmérése, fő veszteségforrások azonosítása
  • Ciklusidő elemzés és a műveletek kategorizálása (értékteremtő, az értékteremtéshez szükséges, veszteség)
  • Ciklusidő diagram: a folyamatok munkatartamának, kiegyenlítetlenségének vizuális ábrázolása
  • Az optimális létszám és a fejlődési lehetőségek meghatározása a veszteségforrások visszaszorítása esetén
  • Értékáram elemzés a nem gyártási folyamatokra. A folyamatok kapcsolatainak, összefüggéseinek megértése vizuális eszközök segítségével.
  • Szimuláció – 2. kör
    • A fejlesztett folyamat kialakítása
    • Az eredmények értékelése
    • További fejlődési lehetőségek azonosítása
  • Zárás, összegzés

Időpont: 2020. május 7., csütrötök
Jelentkezési határidő: 2020. április 22., szerda 12:00 óra
Ajánlott öltözék: Kényelmes viselet.
Helyszín: Airport Hotel Stáció****
Cím: 2220 Vecsés, Széchenyi u. 20.
Parkolás: Ingyenesen a hotel parkolójában!
Általános menetrend:
8:00- Regisztráció és képzés kezdete,
12:30-13:15 Ebédszünet, ~ 17:00 Zárás
Részvételi díj: A jelentkezési lapon található díjszabás szerint.
Szállás: A részvételi díj szállást nem tartalmaz!
A rendezvényre hivatkozva kedvezményesen igényelhető szállás a hotelben!
Kitöltött jelentkezési lapját az events@icgstadium.hu e-mail címre várjuk.
Pataki Tímea rendezvény koordinátor kolléganőnk ugyanezen az e-mail címen vagy a +3620/989-4128-as telefonszámon várja egyéb, rendezvénnyel kapcsolatos kérdéseit.

Tréner

Péczely Csaba

Szenior tanácsadó

2 fő regisztrációjaa esetén 15%, 3 fő regisztrációja esetén
25 % KEDVEZMÉNYT adunk minden résztvevő részvételi díjából
a teljes regisztrációs időszakban!

(*Az akció az étkezés díjára nem vonatkozik!)

Örömmel látnánk Önt is a rendezvényünkön!

Trainings Schedule Location Days Language Fee
TPM virtuális képzés

28.05.2020

Location: Virtuális formában Days: 1 Language: HU
Soft-Hard területek összekötése tréning

11.06.2020

Location: Vecsés - Airport Hotel Stáció Days: 1 Language: HU
Lean eszközök a jövőállapot megvalósítására workshop

01.10.2020

Location: Vecsés - Airport Hotel Stáció Days: 1 Language: HU
Karbantartás-fejlesztési tréning Benchmarking gyárlátogatással

07. - 08.10.2020

Location: Szeged Days: 2 Language: HU
Lean a pénzügyi területeken tréning

11. - 12.11.2020

Location: Vecsés - Airport Hotel Stáció Days: 2 Language: HU
Proaktív karbantartás tréning

18. - 19.11.2020

Location: Vecsés - Airport Hotel Stáció Days: 2 Language: HU