
Minden gazdasági szervezet elsődleges célja a vevői igények kielégítése és a profit növelése. A vevői igények azonban folyamatosan változnak mind volumen, mind összetétel szempontjából. Ezt az ingadozást le lehet fedni raktárkészletekkel bizonyos mértékben, de ez igen költséges. Tekintve, hogy nem rendelkezünk varázsgömbbel és a jövőbe látás képességével sem, így sokkal célra vezetőbb, ha a vevőkiszolgáláshoz szükséges folyamatok teljes átfutási idejét csökkentjük le. A Lean megközelítés segít a jobb vevőkiszolgálás elérésében, a minőség javulásában és a költségek csökkentésében.
Megközelítésünk szerint négy kritikus képesség fejlesztésére kell koncentrálnunk:
1. Az ügyfelek igényeinek tényleges megértése, hiszen ez mindennek az alapja
2. Gyors átfutású, kiszámítható és rugalmas folyamatok kialakítása a vevői igények teljesítésének érdekében
3. Tanuló szervezet létrehozása a költségek kontrollálása, a legjobb minőség és a folyamatos fejlődés érdekében
4. Az innovatív értékteremtés fejlesztése, amely mind a szolgáltatási szintet, mind az azzal összefüggő költségeket tartalmazza